Voorwaarden om een subsidie te kunnen krijgen zijn onder andere:
- Een Leefbaarheidsakkoord met de Provincie is gesloten en ondertekend.
- Het project draagt bij aan ten minste drie van de zes leefbaarheidsbehoeften.
- Het project is planologisch geregeld.
- Het project toont de lokale leefbaarheidsbehoeften aan.
- De gesubsidieerde activiteiten vinden plaats in de de openbare ruimte, (semi-)publiek toegankelijke ruimten en/of gebouwen en/of (semi-) openbaar toegankelijke ruimten en/of gebouwen.
- Een gemeente kan slecht éénmalig voor subsidie in aanmerking komen.
Voor de volledige voorwaarden adviseren wij u naar de volledige tekst van de regeling te kijken.
Lees voordat u een aanvraag indient eerst onze pagina Digitaal aanvragen. Hier kunt u meer informatie vinden over eHerkenning.
U kunt digitaal een subsidieaanvraag indienen door het e-formulier in te vullen. U dient hiervoor te beschikken over eHerkenning.
Subsidieaanvragen kunnen niet via e-mail worden ingediend.
Indien u niet in het bezit bent van eHerkenning, dan kunt u dit melden via [email protected]. Wij zullen vervolgens contact met u opnemen.
Uiterlijk 21 december 2026 moet de aanvraag door de Provincie Limburg zijn ontvangen.
Vanaf 10 juni 2025 tot en met 31 december 2026.
Maximaal € 1.000.000,00.
Het subsidieplafond geeft aan hoeveel geld er in totaal voor alle aanvragen beschikbaar is in een bepaalde periode. U vindt het in het actuele overzicht van subsidieplafonds.
In aanvulling op artikel 17 van de Algemene Subsidieverordening Provincie Limburg 2023 e.v., wordt de subsidieaanvraag afgewezen, indien:
- Er niet voorafgaand aan de subsidieaanvraag een Leefbaarheidsakkoord tussen Provincie Limburg en de aanvrager is getekend.
- Het project niet aansluit bij de doelstelling van deze Nadere Subsidieregels zoals gesteld in artikel 2.
- De aanvraag niet is ingediend door een aanvrager zoals gesteld in artikel 3 van de Nadere Subsidieregels.
- Niet wordt voldaan aan de criteria in artikel 4 van de Nadere Subsidieregels.
- De subsidieaanvraag betrekking heeft op activiteiten die gericht zijn op de continuïteit van een onderneming/instelling.
- De subsidieaanvraag is ontvangen buiten de periode zoals vermeld in artikel 11 van de Nadere Subsidieregels.
Voor alle afwijzingsgronden adviseren wij u naar de volledige tekst van de regeling te kijken.
Alle correspondentie verloopt via het klantportaal, binnen dit portaal vindt u relevante informatie en kunt u uw aanvraag beheren, bijvoorbeeld:
- uw correspondentie met ons over uw ingediende aanvragen
- alle openstaande taken
- meld veranderingen binnen uw organisatie en/of uw project
Ook hiervoor dient u te beschikking over eHerkenning of DigiD. Op onze pagina Digitaal aanvragen kunt u meer informatie over eHerkenning of DigiD vinden.