Om voor een subsidie in aanmerking te komen, dient aan alle volgende criteria te worden voldaan:
-
De activiteiten zijn gericht op het bevorderen van actieve soortenbescherming.
-
De activiteiten dienen gericht te zijn op de Nederlandse provincie Limburg en/of aanwijsbaar ten goede te komen aan de Nederlandse provincie Limburg.
-
Subsidie wordt slechts verstrekt indien de aanvrager, in het geval dat wettelijk nodig is, een omgevingsvergunning voor een flora- en fauna-activiteit heeft (conform artikel 5.1, tweede lid en onder g, van de Omgevingswet), dan wel indien de aanvrager voor de activiteit is vrijgesteld van de vergunningplicht.
Voor de volledige voorwaarden adviseren wij u naar de volledige tekst van de regeling te kijken.
U kunt vanaf 16 december 2025 een aanvraag indienen.
Op onze pagina Digitaal aanvragen kunt u meer informatie over eHerkenning en DigiD vinden.
Bent u een organisatie? Dan kunt u een subsidieaanvraag indienen door het e-formulier in te vullen. U dient hiervoor te beschikken over eHerkenning. Let op: het indienen via DigiD is voor organisaties niet toegestaan.
Bent u een particulier/geen organisatie? Dan kunt u een subsidieaanvraag indienen door het e-formulier voor natuurlijke personen in te vullen. U dient hiervoor te beschikken over DigiD.
Subsidieaanvragen kunnen niet via e-mail worden ingediend.
Indien u niet in het bezit bent van eHerkenning, dan kunt u dit melden via [email protected]. Wij zullen vervolgens contact met u opnemen.
Uiterlijk 30 juni 2026 moet de aanvraag door de Provincie Limburg zijn ontvangen.
Vanaf 16 december 2025 tot en met 31 augustus 2026.
Het subsidiebedrag bedraagt maximaal 95% van de totale subsidiabele projectkosten.
Het te verstrekken subsidiebedrag bedraagt minimaal € 2.500,00 en maximaal € 70.000,00 per subsidieaanvraag.
Het subsidieplafond geeft aan hoeveel geld er in totaal voor alle aanvragen beschikbaar is in een bepaalde periode. U vindt het in het actuele overzicht van subsidieplafonds.
Alle correspondentie verloopt via het klantportaal, binnen dit portaal vindt u relevante informatie en kunt u uw aanvraag beheren, bijvoorbeeld:
- uw correspondentie met ons over uw ingediende aanvragen
- alle openstaande taken
- meld veranderingen binnen uw organisatie en/of uw project
Ook hiervoor dient u te beschikking over eHerkenning of DigiD. Op onze pagina Digitaal aanvragen kunt u meer informatie over eHerkenning of DigiD vinden.