Ten opzichte van het eerdere ontwerp zijn enkele belangrijke aanpassingen doorgevoerd:
Duidelijke bebording busparkeren
Er is gekozen voor heldere bebording die specifiek het busparkeren aangeeft. Dit is bedoeld om te voorkomen dat vrachtwagens op deze plekken parkeren. Er geldt in de nieuwe situatie sowieso een parkeerverbod voor vrachtwagens.
Terugkeer bushaltes met abri’s (bushokjes)
In het definitief ontwerp zijn twee bushaltes met bijbehorende abri’s opgenomen. Hiermee wordt het comfort en gebruiksgemak voor gebruikers van het openbaar vervoer verder vergroot.
Dynamische verlichting fietspad
Voor het fietspad is gekozen voor dynamische verlichting die terugdimt naar een lager niveau wanneer er geen activiteit wordt gedetecteerd. Zo wordt de impact op de natuur en omgeving beperkt. Tegelijkertijd blijft er voldoende licht aanwezig ten bate van het gevoel van sociale veiligheid voor fietsers en omwonenden. De kleur van de verlichting zal worden afgestemd op de aanwezige fauna zodat deze niet verstorend werkt.