Kom naar het Limburg Leisure Ondernemers PLUS event


Donderdag 21 februari in Roermond

We willen dat de Limburgse leisure toonaangevend is, voorop loopt in gastvrijheid en de verwachtingen van gasten overtreft. Kortom: we willen een dikke plus scoren!
Daarom organiseert de Provincie Limburg op donderdag 21 februari van 9.15 tot 17.00 uur het Limburg Leisure Ondernemers PLUS event in TheaterHotel De Oranjerie in Roermond.

Jongeman in keuken met plus-teken. Tekst in afbeelding: De Limburgse leisure verdient een plus

Een dag bomvol kennis en inspiratie

Experts en ervaringsdeskundigen zoals Bas Hoogland, voormalig commercieel directeur van Landal GreenParks, en Jeroen van Hattum van Hostmanship Group delen hun kennis, inspireren en activeren. Verder zijn er workshops, themasessies en is er natuurlijk volop gelegenheid om te netwerken.
De gastvrouw op deze dag is Simone van Trier.

Aanmelden niet meer mogelijk

U kunt zich niet meer aanmelden voor het Plus event. Het maximaal aantal deelnemers is bereikt.

Wij kunnen u op een reservelijst opnemen voor het geval door afmelding plaatsen vrij komen. Laat uw gegevens dan achter via dit formulier. Wanneer er een plaats vrijkomt, ontvangt u op maandag 18 februari een bevestiging van uw deelname per e-mail.

Programma

Tijd Activiteit
09.15 – 10.00

Ontvangst

10.00 – 12.10

Plenair ochtendprogramma met enthousiasmerende sessies onder leiding van dagvoorzitter Simone van Trier

Onderweg naar nóg beter

Eric GeurtsEric Geurts, Gedeputeerde Toerisme Provincie Limburg
Een blik op de Limburgse toeristisch-recreatieve sector en de uitvoering en resultaten van het provinciale Investeringsprogramma Toerisme & Recreatie.

Keynote: Van OK naar WOW

Jeroen van HattumJeroen van Hattum, Hostmanship Group Nederland
Met deze energieke dag-starter wordt u meegenomen en geënthousiasmeerd voor en over het thema 'Hostmanship'. In hoeverre is gastvrijheid maakbaar? En wat is er nodig vanuit jezelf en vanuit het bedrijf? Naast een aantal praktische oefeningen wordt u bewust gemaakt van de definitie van Hostmanship. Kort, krachtig én met een lach.
U staat voor de rest van de dag op scherp!

Keynote: Gastvrijheid: de do’s en don’ts

Bas HooglandBas Hoogland, Gastheer De Heerlijkheid Vijlen
Als voormalig commercieel directeur van Landal GreenParks won hij in 19 jaar alle mogelijke prijzen zoals 'Beste Vakantie aanbieder Zoover Award' én 'Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland'. Nu is hij gastheer van een B NO B: 'De Heerlijkheid Vijlen'. Van 15.000 huizen verhuren terug naar 2. 
Waar draait gastvrijheid om? Wat zijn de do's & don’ts om 'Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland’ te worden? Een inspiratiesessie...met passie…uit de praktijk!

Gastvrijheid in de praktijk

Limburgse ondernemers aan het woord. Interactieve sessie met de deelnemers in de zaal.

12.10 – 13.00

Limburgse netwerklunch

13.00 – 15.05

Middagprogramma met verschillende break out sessies: bruikbaar, praktisch, realistische situaties

Iedere sessie vindt 2x plaats: van 13.00 tot 13.45 uur en van 14.05 tot 14.50 uur.
Meld u aan voor de 2 sessies van uw voorkeur.

7 redenen waarom een 5 sterren gastvrijheidscultuur noodzaak is

Kim van VelzenKim van Velzen, marketingstrateeg in hospitality en foodservice
Kun je als leisure ondernemer nog om social media heen? En wat is dan belangrijk om te doen en vooral ook om niet te doen? In deze sessie staat de kracht en keerzijde van social media centraal. Van het inzetten van reviews tot tips en tricks om de online gastvrijheid te versterken. En meer online gastvrijheid = meer bedrijfsrendement.

Klantgericht leiderschap

Sydney BrouwerSydney Brouwer, auteur/spreker klantbeleving en klantgerichtheid
Hoe zorg je dat de mensen in je organisatie een extra stap zetten voor de gast? Hoe bouw je een klantgerichte cultuur? Wat is jouw rol als manager of ondernemer in het creëren van enthousiaste gasten? Dit zijn vragen die Sydney Brouwer, spreker en auteur van het boek 'Klantgericht Leiderschap', zal behandelen in zijn sessie over klantgericht leiderschap. Verwacht een energieke sessie met humor en veel praktische voorbeelden uit de praktijk.

Talent krijgen en houden!

Marianne van SoestMarian van Soest, human resource expert, Hostmanship Group
Hoe krijg je tegenwoordig überhaupt nog gastvrije medewerkers en hoe houd je ze? Als HR Manager met 'Employee Experience' als vertrekpunt, kijkt Marian anders naar werken. Geeft creatieve aanpassingen om verandering stap voor stap te realiseren, lef om te experimenteren, los te laten of af te schaffen. Een no nonsense verhaal met concrete tips. Want als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg...

Masterclass in Gastvrijheid

Tanja SchilhuizenTanja Schilthuizen, hospitality trainer
Voormalig hoteldirecteur en inmiddels 15 jaar een van de TOP Hospitality Trainers van Nederland voor o.a. Bijenkorf Nederland, Holland Casino's, De Librije & Bilderberg Hotels. Een praktische 'MasterClass in Gastvrijheid' met aandacht voor de rol van taalgebruik, hoe kom je van een 7 naar een 9+ en nog veel meer tips waar u en uw medewerkers morgen mee aan de slag kunnen. Blocnote en pen mee, want dit is een positieve wervelwind!

Optimale gastbeleving: Welke houding en communicatie horen daarbij?

Marloes Swinkels en Rianne MaasMarloes Swinkels en Rianne Maas, trainers en coaches van ondernemers en teams
Op de werkvloer zijn er dagelijks situaties die goed gaan en die beter kunnen. We gaan de praktijk in. Hoe communiceer je met personeel en met gasten? Gastvrijheid, klachten, feedback, verbaal en non- verbaal, etc. Er worden herkenbare ‘sketches’ van praktijksituaties gepresenteerd in interactie met de deelnemers aan deze sessie.

De kracht van reviews

William WattsWilliam Watts, Booking.com
Booking.com ziet dat reviews van gasten steeds belangrijker worden in online zoek- en boekgedrag. Tijdens deze sessie deelt Booking.com haar inzichten met u als accommodatiehouder en legt u uit hoe u hier optimaal op kunt inspelen.
15.05 – 16.05

Afsluitend programma o.l.v. Simone van Trier

Keynote: Passie – Inspiratie – Motivatie – Plezier

Milo BerlijnMilo Berlijn, inspirator, moderator en cabaretier
Hoe laat je medewerkers inzien dat hun gedrag invloed heeft op het gedrag van de gast? Dat een leuke actie vrijwel altijd leidt tot een leuke reactie en dus tot sfeer? Entertainment en educatie komen samen bij deze afsluitende enthousiaste keynotespreker met rake en herkenbare gastvrijheidskwesties. Gelukkig zit in iedereen het verlangen om de ander te verrassen en in de watten te leggen. De kunst is om dat verlangen te herkennen én te leren gebruiken, liefst morgen al...

Dagafsluiting door dagvoorzitter en Eric Geurts

16.05 – 17.00

Netwerkborrel


Aanmelden

Locatie

Van der Valk Theaterhotel De Oranjerie
Kloosterwandplein 12-16
6041 JA Roermond

Bereikbaarheid

Openbaar vervoer

TheaterHotel De Oranjerie is via het openbaar vervoer gemakkelijk te bereiken. Vanaf het treinstation is het zo'n 5 minuten lopen naar het Kloosterwandplein 12-16.

  1. Vanaf het station steekt u de Godsweerdersingel over.
  2. Aan de linkerkant van het Stationsplein gaat u de Kruisherenstraat in.
  3. In de Kruisherenstraat neemt u de eerste straat rechts, de Joep Nicolasstraat.
  4. Loop door tot u op het Kloosterwandplein komt, aan uw linkerkant ziet u het TheaterHotel De Oranjerie.

Vanuit de richtingen Maastricht/Heerlen, Eindhoven/Weert en Nijmegen/Venlo komen er meerdere treinen per uur aan op station Roermond. Kijk voor de actuele vertrek- en aankomsttijden op 9292.

Parkeren

Vanwege de ligging midden in de stad kunt u het beste parkeren in de Q-Park garage direct achter het hotel. Deze garage is bereikbaar door 'Achter de Oranjerie' in te voeren op uw navigatie. Het volledige adres is: Achter de Oranjerie 1, 6041 JX Roermond.


logo limburg leisure ondernemers event

Nieuwsbrief Toerisme en recreatie

Wilt u op de hoogte blijven van ontwikkelingen rondom het thema Toerisme en recreatie, meld u dan aan voor de nieuwsbrief.