Fietsbrug krijgt vorm


Misschien heeft u het al gezien. Direct na de bouwvak hebben we het eerste deel van het brugdek gestort. We hebben het beton een tijdje laten uitharden en daarna de bekisting verwijderd.

U kunt al een beetje zien hoe de brug er straks uit komt te zien. Ondertussen zijn we ook begonnen met het aanbrengen van de bekisting en de wapening van de tweede fase van het brugdek. Hiervoor gebruiken we de bekistingsdelen van fase 1 opnieuw. Deze willen we voor de derde en laatste fase van het brugdek ook weer gebruiken.

Vorige week zijn we gestart met de realisatie van de 2 ‘landhoofden’. Een landhoofd is het deel van de constructie dat het brugdek verbindt met de weg. Het maken van de 2 landhoofden zal zo’n 3 weken duren.

Deze week beginnen we met de aanleg van de rotonde onder de fietsbrug. Deze rotonde maken we van beton, net als de rotonde ter hoogte van de Schinvelderhoeve en benzinestation Esso. Het maken van een betonnen rotonde kost meer tijd dan een rotonde van asfalt. Het grote voordeel van beton is dat het veel langer mee gaat en veel minder onderhoud nodig heeft dan een geasfalteerde rotonde.