Op 15 november 2019 hebben Provinciale Staten (PS) ingestemd met het kader Kwaliteit Limburgse Centra (KLC) en de hiervoor beschreven aanpak gericht op leefbaarheid in Limburgse centra. Op 7 februari 2020 hebben PS ingestemd met het Nader Afwegingskader KLC.
Met Limburgse gemeenten die hun interesse kenbaar hebben gemaakt is in overleg getreden om de totstandkoming van samenwerkingsagenda’s te onderzoeken. In de samenwerkingsagenda’s worden initiatieven beschreven die in hun samenhang bijdragen aan opgaven in het fysieke, sociale en economische domein en tegemoetkomen aan het realiseren van zowel de provinciale als de gemeentelijke ambities. Na ondertekening van de samenwerkingsagenda’s werken de gemeenten deze overeengekomen termijnen verder uit om vervolgens binnen deze Nadere subsidieregels een subsidieaanvraag te kunnen indienen.
Voor wie
Nederlands Limburgse gemeenten die met de Provincie Limburg een samenwerkingsagenda hebben gesloten.
Waarvoor
Doel van deze nadere subsidieregels is het stimuleren van voorstellen van gemeenten die bijdragen aan het structureel versterken van de kwaliteit van wonen en leven in Nederlands Limburg.
Voorwaarden om een subsidie te kunnen krijgen zijn onder andere
- Het voorstel voldoet aan de criteria zoals beschreven in het uitvoeringskader KLC.
- Het voorstel is planologisch geregeld zodanig dat minstens een ontwerp omgevingsvergunning of ontwerp bestemmingsplan ter inzage is gelegd conform de daartoe geëigende procedures.
- Het voorstel is financieel haalbaar.
- De instandhouding van te subsidiëren activiteiten dient gedurende een periode van 10 jaar te worden gegarandeerd.
- De activiteiten zijn vóór 1 januari 2025 in uitvoering.
Voor de volledige voorwaarden adviseren wij u naar de volledige tekst van de regeling te kijken.
U kunt digitaal een subsidieaanvraag indienen door het e-formulier in te vullen. U dient hiervoor te beschikken over eHerkenning.
Op onze pagina Digitaal aanvragen kunt u meer informatie over eHerkenning vinden.
Subsidieaanvragen kunnen niet via e-mail worden ingediend.
Alleen als u niet in het bezit bent van eHerkenning, dan kunt u een afspraak maken via [email protected]. Wij zullen contact met u opnemen voor het plannen van de afspraak.
Binnen deze nadere subsidieregels zijn twee tranches waarbinnen een subsidieaanvraag kan worden ingediend.
- Gedeputeerde Staten hebben besloten om de eerste tranche open te stellen van 1 februari 2021 tot en met 2 mei 2022.
- Gedeputeerde Staten hebben besloten om de tweede tranche open te stellen van 3 mei 2022 tot en met 31 december 2024.
Tot 1 januari 2025.
Niet van toepassing.
Alle correspondentie verloopt via het klantportaal, binnen dit portaal vindt u relevante informatie en kunt u uw aanvraag beheren, bijvoorbeeld:
- uw correspondentie met ons over uw ingediende aanvragen
- alle openstaande taken
- meld veranderingen binnen uw organisatie en/of uw project
Ook hiervoor dient u te beschikking over eHerkenning of DigiD. Op onze pagina Digitaal aanvragen kunt u meer informatie over eHerkenning of DigiD vinden.
Subsidieregeling en documenten
Klantportaal
Beheer uw subsidieaanvraag.
Oude versie regeling
De inhoud van de informatie op deze pagina is met zorg samengesteld. Deze informatie kan echter afwijken van wat er in de subsidieregeling is opgenomen. Bekijk daarom de volledige tekst van bijgevoegde subsidieregeling voor alle criteria, voorwaarden en verplichtingen. Mochten er zich onverhoopt afwijkingen voordoen tussen de informatie op deze pagina en wat er in de subsidieregeling staat, dan moet u uit gaan van de tekst in de subsidieregeling. De tekst in de subsidieregeling is leidend.