Voorwaarden om een subsidie te kunnen krijgen zijn onder andere:
- Het archeologisch verhaal wordt op aansprekende wijze op een duidelijke en interessante manier verteld (ontsloten).
- De zichtbaarheid/aanwezigheid van archeologie wordt vergroot.
- Educatie en/of burgerwetenschap staan centraal.
- De uitvoering van het project vindt plaats mede met inzet van vrijwilligers.
- Er is sprake zijn van een Limburgs belang.
Voor de volledige voorwaarden adviseren wij u naar de volledige tekst van de regeling te kijken.
Wij adviseren u om vóór het indienen van de subsidieaanvraag een overleg in te plannen met de Provincie Limburg. U kunt dit overleg inplannen door het digitale vooroverleg formulier in te vullen.
U kunt digitaal een subsidie aanvragen via het e-formulier.
Bent u een organisatie? Dan kunt u een subsidieaanvraag indienen door het e-formulier in te vullen. U dient hiervoor te beschikken over eHerkenning.
Bent u geen organisatie? Dan kunt u een subsidieaanvraag indienen door het e-formulier voor natuurlijke personen in te vullen. U dient hiervoor te beschikking over DigiD.
Op onze pagina Digitaal aanvragen kunt u meer informatie over eHerkenning en DigiD vinden.
Subsidieaanvragen kunnen niet via e-mail worden ingediend.
Indien u niet in het bezit bent van eHerkenning, dan kunt u dit melden via [email protected]. Wij zullen vervolgens contact met u opnemen.
Uiterlijk 17 december 2027 moet de aanvraag door de Provincie zijn ontvangen.
Van 1 april 2025 tot 1 januari 2028.
Subsidies kleiner dan € 1.000,00 worden niet verstrekt.
Het te verstrekken subsidiebedrag bedraagt maximaal 50% van de totale subsidiabele projectkosten, met een maximum van € 50.000,00 per project.
Het subsidieplafond geeft aan hoeveel geld er in totaal voor alle aanvragen beschikbaar is in een bepaalde periode. U vindt het in het actuele overzicht van de subsidieplafonds.
Alle correspondentie verloopt via het klantportaal, binnen dit portaal vindt u relevante informatie en kunt u uw aanvraag beheren, bijvoorbeeld:
- uw correspondentie met ons over uw ingediende aanvragen.
- alle openstaande taken.
- meld veranderingen binnen uw organisatie en/of uw project.
Ook hiervoor dient u te beschikking over eHerkenning of DigiD. Op onze pagina Digitaal aanvragen kunt u meer informatie over eHerkenning of DigiD vinden.