Aline van Thoor winnares ontwerpwedstrijd logo 150 jaar Limburg

Aline van Thoor, studente visuele communicatie van Maastricht Academy for media Design and Technology is winnares van de ontwerpwedstrijd van het logo 150 jaar Limburg. Aline: “Omdat Limburg als uniek Nederlandse Provincie nu 150 jaar bestaat, vind ik dat het logo een bepaalde oudheid en geschiedenis met zich mee moet dragen, maar wel in een modern jasje”. Dat is het uitgangspunt geweest voor haar ontwerp.

Op 11 mei 2017 is het precies 150 jaar dat Limburg als elfde provincie uniek werd toegevoegd aan Nederland. Speciaal hiervoor heeft de Provincie Limburg studenten visuele communicatie van Zuyd Hogeschool gevraagd een beeldmerk te ontwerpen. Daaruit zijn drie ontwerpen geselecteerd en konden Limburgers onder andere via de website van de Provincie Limburg stemmen op het beeldmerk van zijn of haar keuze.

Winnend logo

In totaal hebben 2038 mensen gestemd, waarvan 1080 (52%) op het ontwerp van Aline van Thoor.

De leeuw, het symbool van Limburg heeft Aline gecombineerd met de vorm van Limburg zoals deze nu is. De golvende bovenzijde van het schild staat voor het heuvelland. De open zijde staat voor de Limburgse gastvrijheid.

Het logo zal bij activiteiten die er rond het project 150 jaar Limburg plaatsvinden herkenbaar aanwezig zijn. Iedere vereniging of gezelschap die een activiteit rond 150 jaar Limburg organiseert mag het logo voeren.

Met de viering van ‘150 jaar Limburg’ wordt uitvoering gegeven aan de motie van Provinciale Staten van 17 juni 2016.

Meer informatie: http://www.limburg.nl/150jaarlimburg

 

Bekendmaking winnend logo

Fotobijschrift: Gouverneur Bovens met de ontwerpers van de 3 logo's, vlnr Aline van Thoor, Anne Stijnen en Feya Foppen

 

Zoeken

Uitgelicht

Zoeken