Home / Actueel / Nieuws- en persberichten / 2012 / April 2012 / 10 jaar Traffic Informers Limburg

10 jaar Traffic Informers Limburg

Het succesvolle verkeersveiligheidsproject Traffic Informers Limburg bestaat 10 jaar. In de Oranjerie te Roermond zette verkeersgedeputeerde Antoine Janssen op 18 april 2012 projectmanager Agnes Roberts – Souren en de Traffic Informers in het zonnetje.

Het project Traffic Informers Limburg is een initiatief van voormalig HBO docente Agnes Roberts-Souren. Zij startte in 2002 met zes Traffic Informers Limburg. Inmiddels uitgegroeid tot vijftien Traffic Informers. Het project wordt door de Provincie Limburg gesubsidieerd. Traffic Informers zijn opgeleide verkeersslachtoffers met lichamelijke en/of zintuiglijke belemmeringen die jongeren op confronterende wijze proberen bewust te maken van de gevolgen van roekeloos verkeersgedrag. De Traffic Informer vertelt zijn/haar verhaal in de klas. Door het ervaringsverhaal en interactie wordt een positieve beïnvloeding van het verkeersgedrag bij de doelgroep bereikt. Doelgroep is 15-25 jarigen, meer specifiek beginnende bromfietsers en beginnende automobilisten. Traffic Informers vertellen hun verhaal in het Voortgezet Onderwijs, Middelbaar Beroepsonderwijs, Praktijk Onderwijs en op HBO scholen. Op diverse scholen is het project opgenomen in het lesrooster van de jaarplanning. Ook buiten het onderwijs bestaat grote belangstelling voor dit verkeersveiligheidsproject.

Zo hebben Traffic Informers Limburg onder meer sessies verzorgd voor EHBO opleidingen, politie opleidingen, voor taxichauffeurs en bedrijfsleven als DSM en anderen. Er is ook belangstelling vanuit andere provincies en vanuit België. Het project Traffic Informers Limburg geeft een zinvolle invulling aan permanente verkeerseducatie. Onder de bezielende leiding van mevrouw Agnes Roberts-Souren hebben de Traffic Informers Limburg in tien jaar tijd rond de 5000 sessies verzorgd en daarmee 100.000 deelnemers bereikt. Zij leveren in het kader van Permanente Verkeerseducatie en in het streven van de Provincie Limburg naar 0 verkeersslachtoffers een bijdrage aan de campagne maak van de 0 een punt: #mvd01.

Klik hier voor achtergrondinformatie Traffic Informers (pdf, 41 KB)

Persdesk